Bersih, Patriot Dan Perkasa

halohaa...

Semalam aku pergi ler kenduri kahwin dkt dalam kes polis yang aku tinggal... Kem Polis Batalion 4 PGA Semenyih.. aku pergi dlm kul 1 ler camtu... Sampai2 apahal x ramai org??? Jadi aku musykil... Aku tanyer r bapa kepada pengantin tu, bapa tu ckp nak wat camner, selalunyer yg datang ke kenduri tu kebanyakan anggota dan family dan ader lah tetamu luar...Ok... Aku paham... patutlah nmpk x meriah...

Pastu time aku nak amik nasi, bersemangat aku nak amik nasi minyak, xder???... Err,Cik Mah, nasi minyak xder ker??? Cik Mah tu selamba cakap... nak watcamner... xder anggota lelaki yang nak masak nasik minyak... semua anggota lelaki terpasksa standby utk perhimpunan haram tu sejak 2,3 hari yang lalu..owh.. yea ker... kesian keluarga pengantin... patut ler muka agak sedih jer..

Sebenarnya bagi aku, aku tak kisah ler korang nak bagi memorandum, korang nak berarak ker, aku tak kisah... Aku nampak ader gak kebaikan dalam apa yang korang mintak tu selagi benda yang korang mintak tu tak akan mempengaruhi mahupun mengganggu kestabilan dalam negara kta.... cuber bayangkan org yang dah plan nak wat kenduri kahwin, berjalan dengan family... anggota pula yang nak berehat bersama anak dan bini....

Ntah lah.. untuk pengetahuan koarang aku ni tak akan terlibat dengan memana aktiviti macam ni, tak kisah ler untuk sekolah (mgkn join jugak lak kalau terpaksa :p ), apatah lagi kalau semua ni berkaitan dgn politik.. lagi aku malas nak datang... lebih baikaku duk umah layan main game ker,baca berita ker,dengar lagu ker, sebenarnya aku rasa banyak benda yang korang boleh nak wat...

Dan sekarang, kalau aku buka fb plak, gaduh saner sini... adohai... bosan dowh,,, KALAU LAH aku ni bukan orang Malaysia n aku menjadi dalang untuk huru harakan Malaysia, aku dah gelak siap bergolek2 dah pasal aku dah berjaya memecah belah kan bukan KAUM, tapi aku dah berjaya memecah berlahkan BANGSA MELAYU...


Fikir-fikirkan lah,,,

No comments:

Post a Comment