tentang tentang

hallo.... Aku skrg ni sebenarnya nak citer tentang aku jer. Aku sebenarnya anak sulung dari 5 adik beradik. Masih single dan mencari teman yang sesuai utk jiwa aku. Pernah frust menonggeng pasal seorang perempuan. Hahaha. Xkisah ler. Tu citer dulu. Skrg ni aku steady dah.

Aku sekarang ni bekerja sebagai customer service(CS) utk sebuah syarikat telekomunikasi teekemuka di malaysia. Kerja sebagai customer service ni bukan senang sebenarnya. Customer service ni bagaikan pelayan utk sebuah restoran. Aper yang customer mintak kiter amik order dan hantar ke chef di belakang. Sama ler kerja sbgi CS ni. Kami akan ambil order dan buat order dan submit untuk teknikal melakukan tugas teknikal. Kalau masalah berkaitan pembayaran plak, kitorang akan wat aduan dan bg bhgian finance untuk investigate. Semua tu sebenarnya amik masa tp xderlah smpi 4 hingga 5 bulan kan.

Tp bagi aku, aku xkisah menjadi CS ni psl CS ni menarik. Kiter leh jumpa ramai customer yang bermacam2 perangai dan karenah. Itu lumrah hidup seorg CS. Yg penting kiter kener sabar jer dan berusaha untuk menyelesaikan masalah tersebut. Adat ler kalau customer marah2. Tp kiter usahakan gak untuk settlekan masalah dia. Customer mengamuk bila ader masalah, tp bila kita selesaikan masalh der xder plak minx maaf dkt kiter even prob tu ukan kita yg lakukan. Xper lah. Aku xprnh mengharap paper pon kalau aku berjaya settlekan maslah customer. Yg aku harap cust akan trs enjoy dengan service yg kami bg. Itu jer. :p

sambung balik citer tentang aku. Aku ni berjiwa seni. Hahahaha. Seni lah sgt. Aku sebenarnya pernah join satu band yg memang x terkenal pon. Coz band kitorg byk main cover song dari band lain. Baru beberapa kali join gig dan battle of the band, tp xkemana pon. Aku seorg penulis lagu utk band ni, tp semua lagu tu direject kerana x sesuai utk undergrown katernya. Hahahaha. Lirik lagu tu ader dlm blog ni. Tajuk lagu nya jauh. Itu lagu terakhir yg aku cipta utk band aku sebelum kami berpecah kerana jauh,komitmen dan masa.

Ok lah kengkawan. Aku nak tdo dulu. Smbung esok k.

No comments:

Post a Comment