Aku dan Matematik...

Hello dude..

Dah lamer giler aku tak menconteng arang dkt wall aku nih.. hahahaha.. maklum r.. bz...

By the way, aku harini nak citer pasal aku n matematik...aku mmg minat giler matematik ... seriusly ... aku start minat matematik nih masa ayah aku, Mohd Bakher Bin Mohd Noor tunjukkan aku macam maner nak hafal sifir 9 pakai jari... masa tu aku kecik r... dalam dajah 3 ... aku tgk ayah aku punya cara... pergh... superb giler masa tu... aku terkejut, terpegun, terkesima, dan tertarik dgn cara yang ayah aku tunjuk... smpi sekarang aku ingat n keng kadang aku implement kan aper yg ayah aku ajar ketika kerja sekarang nih...

Itu satu, yg kedua ni hasil kata2 semangat yg mendiang cikgu Vedivel bagi dkt aku... Cikgu ni mengajar aku matematik masa aku tingkatan 3... Cikgu Vedivel ni bg aku seorang yg superb... ketika sesi pembelajaran, sentiasa bg motivasi dan kata-kata perangsang serta mencabar supaya budak2 kelas aku ni yg masatu berada dalam 5 terbaik dalam 15 kelas pelajar tingkatan 3, agar dapat kalahkan budak kelas 3 Amanah(dimana kelas ni berada dalam ranking pertama dalam tingktan 3 untuk semua subjek)yg dimana kelas tersebut juga adalah diantara kelas yg beliau ajar..

Kebanyakan bebudak kelas aku ni lmbt ckt nak dapat semangat dgn cara pengajaran beliau... tapi aku di antara segelintir yg cepat tgkp dlm kelas aku coz aku mmg suker matematik. tambah2 dengan cara pengajaran beliau... korang pernah tgk x cikgu matematik, AMIK BUKU TEKS MATEMATIK YANG TEBAL TU DAN KETUK KEPALA DENGAN SEKUAT HATI... bukan ketuk kepala student tapi ketuk kepala sendiri... bukan jer buku teks malah dgn kasut kerja kulit hitam yg tapak keras untuk menunjukkan apa yang beliau akan wat masa kecik jika beliau xdapat jawap soalan matematik... Yup Psycho, tp awesome,, aku jadi semangat giler... Alhamdulillah.. berkat pengajaran beliau, aku bertmbh semanagat, siap wat rumus matematik dan tampal dekat meja belajar aku dan seriusly aku kira matematik ni pki otak jer dan mungkin juga tak melampau kalau aku nak katakan yg aku ni merupakan pelajar faveret belau dalam kelas aku...

masuk tingkatan 4 dan 5 , aku mula masuk ke sekolah teknik dan mngambil pengajian kejuruteraan..masa tu mula kita pakai calculator, right.. masa tu lah even 2x4 pun kengkadang kiter guner calculator...x guner otak.. termasuk r aku... aku dah malas nak guna otak utk wat kira2... dan sekarang ni aku mula sedar yg otak aku utk matematik dah x secekap dulu n terlampau bergantung pada calculator...

No comments:

Post a Comment